FAQ

Najważniejsze informacje w formie FAQ

Zamówienia można składać mailowo i telefonicznie. Namiary znajdziecie w dziale Kontakt lub na stronie danego przedmiotu. Ogólnie każdą sprawę załatwicie po prostu pisząc lub dzwoniąc. Możecie też skorzystać dedykowanego formularza na stronie.

Ponieważ oferujemy względnie małą ilość przedmiotów na sprzedaż jednocześnie, nie ma dla nas sensu wprowadzenie rozbudowanego e-sklepu. Trzymamy się modelu ogłoszeniowego i lekkiej strony internetowej, na której nie trzeba się rejestrować.

Istnieje możliwość zarezerwowania instrumentu (maksymalnie na dwa tygodnie), wiąże się to jednak z koniecznością wniesienia opłaty.

Opłata rezerwacyjna ustalana jest indywidualnie i wynosi zwykle około 10% wartości zamówienia. W przypadku finalizacji ww. kwota odliczana jest od kwoty zakupu, w przypadku rezygnacji niestety przepada.

Jedynie opłacone rezerwacje są wiążące i dają gwarancję, że instrument nie zostanie sprzedany komuś innemu, kto zdecydował się szybciej. Prosimy pamiętać, że nierzadko prowadzimy rozmowy na temat jednej gitary z kilkunastoma osobami w jednocześnie. Czasami sprzęt jest dostępny przez pół roku, innym razem zostaje sprzedany w 5 minut. Aby nie ryzykować utraty szansy na zakup, warto działać sprawnie. 

Wystawiamy około 3-6 gitar tygodniowo. Instrumenty aktualnie dostępne to te, które mają podaną cenę i znajdują się na stronie głównej witryny, na pierwszej karcie listy przedmiotów. Odwiedzając naszą stronę możecie w okamgnieniu sprawdzić, czy coś nowego przybyło. Na dalszych kartach znajduje się archiwum sprzedanych instrumentów. Pokazuje ono nasz dorobek i potencjalne możliwości.

Zachęcamy do częstego odwiedzania strony. Nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się coś nowego.

Nie wszystko i nie zawsze, ale generalnie jest taka możliwość i bardzo często udaje się taki wariant rozegrać. Zapraszamy do składania propozycji mailowo lub telefonicznie.  Tego typu oferty rozpatrujemy indywidualnie.
Prowadzimy skup gitar i wzmacniaczy za gotówkę. Szczegóły na ten temat znajdziecie w zakładce SKUP w górnym menu strony.
Działamy internetowo i zdecydowaną większość transakcji (około 95%) przeprowadzamy wysyłkowo. Zachęcamy do tej formy, ale umożliwiamy jednak również odbiór osobisty i sprawdzenie instrumentu na miejscu. Można tego dokonać w Olsztynie po umówieniu się.

Niestety nie ma możliwości zobaczenia zbyt wielu oferowanych gitar jednocześnie. Nie posiadamy sklepu stacjonarnego, nasze instrumenty są zmagazynowane pod kątem wysyłek. Jesteśmy w stanie pokazać 2-3 wybrane instrumenty na jednej wizycie.

Zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego w celu ustalenia szczegółów.

Standardowo istnieje możliwość wystawienia faktury vat-marża, która jest typowym dokumentem stosowanym przy obrocie używanymi przedmiotami.

Czasami możemy wystawić na dany sprzęt pełną fakturę 23%. Informujemy o takiej możliwości w opisie danej oferty.

Prosimy zgłosić chęć otrzymania faktury i podczas składania zamówienia.

Faktury w formie elektronicznej dosyłamy po transakcji w ustawowych terminach.

Na naszej stronie nigdy nie pojawiła się i nie pojawi podróbka. Rozpoznawanie instrumentów to nasza codzienność. Zanim wystawimy coś na sprzedaż, najpierw sami musimy to kupić, dlatego aby nie paść ofiarą nieuczciwych praktyk nauczyliśmy się z łatwością rozpoznawać instrumenty podrobione. Wbrew powszechnej opinii wciąż nie doczekaliśmy się jeszcze (i nie doczekamy chyba nigdy) podróbek idealnych. Wiedza i doświadczenia pozwalają ze stuprocentową pewnością wyeliminować z oferty instrumenty nieautentyczne.

Każdy instrument posiada liczne cechy fabryczne, które pozwalają z całą pewnością potwierdzić jego autentyczność.  Każdy producent ma swój styl produkcji, swoje zwyczaje panujące w jego fabryce, które zawsze w jakimś stopniu odbijają się na ostatecznym kształcie instrumentu. Każdy, kto jak my rozkręci setki gitar, nie będzie miał żadnych problemów z rozpoznaniem oryginału.

Czasami dołączamy do gitar dokumenty (stare karty gwarancyjne, dowody zakupu, checklisty, karty gwarancyjne, certyfikaty itp.), ale nie należy przeceniać ich wartości i zastanowić się, czy faktycznie w jakikolwiek sposób potwierdzają one autentyczność sprzętu. Warto wiedzieć, że producenci wiodących marek nie dołączają do nich niczego, czego nie można podrobić przy pomocy zwykłej kserokopiarki. Owiane legendą „papiery” to najczęściej świstki z przepisanym ręcznie numerem seryjnym i podpisem pracownika. Nie ma na nich żadnych zabezpieczeń, więc podrobić je łatwiej niż samą gitarę. Najlepszym potwierdzeniem autentyczności są niuanse konstrukcyjne instrumentu.

 

Nie pokazujemy na zdjęciach (zamazujemy) i nie podajemy na życzenie numerów seryjnych oferowanych przez nas instrumentów ze względów bezpieczeństwa. Numer podany do powszechnej wiadomości może zostać wykorzystany do niecnych celów (nabity na podróbce, wykorzystany do próby oszustwa polegającego na sprzedaży fikcyjnego towaru z pomocą skradzionych zdjęć itp.). Nie chcemy aby nasze (a później Wasze) instrumenty były wmieszane w jakiekolwiek afery, dlatego zdecydowaliśmy się numery zasłaniać. Komplikujemy w ten sposób sprawę oszustom.

Wielu gitarzystów jak wyrocznię traktuje wyniki wyszukiwania w powszechnie dostępnych w sieci dekoderach numerów seryjnych, pozwalających ustalić autentyczność gitary. Niestety jest to metoda bardzo zawodna i sprawdza się tylko w najbardziej oczywistych przypadkach. Bazy danych są niekompletne i pełne błędów, a same struktury numerów niektórych producentów na tyle chaotyczne, że nie da się tylko na ich podstawie czegokolwiek ustalić. Nierzadko dochodzi do sytuacji, w której absolutnie oryginalny sprzęt jest albo źle identyfikowany, albo wcale nie udaje się go wyszukać. Z drugiej strony podróbki za sprawą numerów przechwyconych z oryginalnych instrumentów najczęściej figurują w internetowych bazach danych jako oryginały. Jeżeli więc zbyt łatwowiernie podchodzimy do takiej internetowej weryfikacji możemy pomylić zarówno podróbkę z oryginałem, jak i oryginał z podróbką. Warto zachować odpowiedni dystans do kwestii numeru seryjnego. Jest on pomocny w weryfikacji, ale jednak kluczowa jest tutaj po prostu wiedza.

Dokładamy wszelkich starań, żeby sprzęt, który oferujemy był prawidłowo zidentyfikowany i miał ustaloną datę produkcji.

Tak. Gitary dostępne na naszych aukcjach, choć w większości używane, przechodzą szczegółową kontrolę stanu technicznego, która definitywnie wyklucza możliwość kupienia sprzętu w jakikolwiek sposób uszkodzonego. Przede wszystkim należy podkreślić, że w ogóle nie zajmujemy się przywracaniem do życia zdezelowanych, starych instrumentów. Sprzęty, które nie spełniają naszych standardów nigdy nie trafiają na aukcje.

Wszystkie oferowane instrumenty trafiają do naszego serwisu, gdzie poddawane są dokładnym oględzinom i podstawowej regulacji. Sprawdzamy sprzęt pod kątem lutniczym, mechanicznym i elektronicznym. Jeżeli podczas oględzin ujawniony zostanie jakiś drobny problem (np. rozciągnięte sprężyny mostka, trzeszczący potencjometr itp.) następuje wymiana zużytych elementów. Każda gitara, która opuszcza nasz sklep musi być w 100% sprawna i bezinwestycyjna. Oczywiście należy tutaj uwzględnić klasę sprzętu i inne wymagania postawić gitarom za tysiąc złotych, a inne za dziesięć tysięcy. Ogólna zasada jest jednak taka, że sprzęt nie może działać gorzej niż wtedy, kiedy był nowy.

Dokładamy wszelkich starań, by instrument po zakupie nie sprawiał żadnych problemów. Gdyby jednak coś niespodziewanie zawiodło większość z zakupionych u nas sprzętów objęta jest przynajmniej półroczną gwarancją, w ramach której ewentualne usterki zostaną usunięte bez dodatkowych kosztów.

Tak. Gwarantujemy standardową, dobrze wykonaną regulację, ale należy zwrócić uwagę na subiektywny charakter tej kwestii. Choć poświęcamy możliwie wiele czasu na odpowiednie przygotowanie do gry każdego sprzętu nie możemy zagwarantować perfekcyjnego dopasowania instrumentu do indywidualnych preferencji, ponieważ zwyczajnie ich nie znamy. Ostateczny głos w kwestii regulacji zawsze należy do użytkownika, który wie najlepiej czego potrzebuje. Jeżeli ktoś ma życzenie zeszlifować progi do samej podstrunnicy by uzyskać maksymalnie niską akcję lub przeciwnie dążąc do potężnego wybrzmiewania uniesie struny 3,5 mm nad progi nic nie stoi na przeszkodzie, by tak zrobił, ale już we własnym zakresie. Po to gitary wyposażone są w mechanizmy regulujące, aby każdy użytkownik mógł samemu dopasować gitarę do swoich potrzeb.  To jak z lusterkami i fotelami w samochodzie – każdy ma swoje zdanie na temat tego kiedy są ustawione najlepiej.  Ze swojej  strony oferujemy po prostu ogólnie przyjęty, utrwalony w źródłach, przyzwoity standard, który jest optymalny dla większości gitarzystów. Wiele osób chwali naszą regulację, uważamy że jest całkiem przyzwoicie wykonana.

Regulacja gitary to zawsze kompromis między akcją strun a ich wybrzmiewaniem. Staramy się osiągnąć przynajmniej takie wartości, jakie są zalecane przez producenta. Zatem regulujemy gitary tak, by akcja strun była przynajmniej taka, jak zaleca producent. Ten warunek uznajemy za spełniony jeżeli podczas gry nie słychać stłumionego dźwięku strun obijających się o progi oraz nie występuje problem gasnących dźwięków podczas podciągania strun. W przypadku gitar elektrycznych test wykonywany jest w naturalnych warunkach pracy takiego instrumentu, czyli po podłączeniu do wzmacniacza. Ewentualne przydźwięki strun słyszalne „na sucho”, bez wzmacniacza są naturalne i nie zwracamy na nie uwagi. Jest to minimum, które spełnić musi każdy instrument, by mógł trafić na aukcję i taki stan rzeczy gwarantujemy. Oczywiście większość instrumentów ustawiamy znacznie poniżej tych bezpiecznych granic, ale ostateczne rezultaty są zawsze uzależnione od klasy sprzętu, jego konfiguracji oraz stanu technicznego.

W każdej normalnie użytkowanej gitarze postępuje naturalne zużycie progów i wcześniej czy później przychodzi dzień, w którym trzeba zdecydować się na szlif lub wymianę. Te czynności zdarza nam się wykonywać w gitarach oferowanych na aukcjach, ale nie wykonujemy ich na zapas. Jeżeli więc gitara posiada typowe, drobne ślady użytkowania na progach, które nie mają wpływu na prawidłowe wybrzmiewanie strun i są przeszkodą w uzyskaniu standardowej regulacji opisanej powyżej, pozostawiamy je w takim stanie wychodząc z założenia, że nie ma sensu skracać ich żywotności. Dokładne informacje na temat stanu progów są zawarte w opisie każdego przedmiotu.

Wszystkie gitary mają nowe struny. Ich marka jest różna w zależności od aktualnego wyposażenia serwisu. Gitary regulowane są do standardowego stroju, w zależności od charakteru gitary stosujemy rozmiary 9-42, 10-46, 10-52 i 11-52.

Ewentualne problemy z rozstrajaniem się  gitary w początkowej okresie jej użytkowania mogą być spowodowane niedostatecznym rozciągnięciem nowych strun oraz wpływem zmian temperatury w transporcie. Przed wszczęciem alarmu należy wykluczyć tę kwestie poprzez rozciągnięcie palcami każdej ze strun i ponowne nastrojenie gitary.

1. Umowa gwarancyjna  zawierana jest na okres 6 miesięcy od daty zakupu.

2. W okresie obowiązywania gwarancji Sprzedający zobowiązuje się usunąć bezpłatnie ujawnione wady zakupionego towaru w czasie nie dłuższym 21 dni roboczych.

3. Gwarancji nie podlegają uszkodzenia wynikające z niewłaściwego użytkowania sprzętu, jak również te powstałe w wyniku naturalnego zużycia spowodowanego normalną eksploatacją (np. zużycie progów postępujące z biegiem czasu w każdej użytkowanej gitarze, zużycie lamp elektronowych we wzmacniaczu).

4. Działania mające na celu dostosowanie instrumentu do indywidualnych preferencji użytkownika nie będą realizowane w ramach naprawy gwarancyjnej.

5. W przypadku stwierdzenia usterki należy dostarczyć towar do serwisu osobiście lub za pośrednictwem firmy kurierskiej.

6. Koszt dostawy do punktu serwisowego pokrywa Kupujący.

7. Koszt odesłania przedmiotu do właściciela po naprawie pokrywa Serwis. W przypadku ewidentnie nieuzasadnionego zgłoszenia reklamacyjnego Serwis może obciążyć Kupującego kosztami odesłania przedmiotu.

8. W przypadku dostarczenia towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej należy zabezpieczyć przedmiot w sposób gwarantujący jego bezpieczny transport i spełnić wymogi dotyczące pakowania stawiane przez firmę kurierską.  Serwis zastrzega sobie możliwość nieprzyjęcia paczki uszkodzonej i nie bierze odpowiedzialności za szkody spowodowane przez przewoźnika

Oczywiście, respektujemy wszystkie prawa konsumenta i bez żadnego problemu można zwrócić zakupioną rzecz w terminie 14 dniu od daty otrzymania. Zupełnie prywatnie prosimy jednak o przemyślane zakupy i uciekanie się do tej możliwości w ostateczności.

Nie pokrywamy kosztów odesłania przedmiotu i nie bierzemy odpowiedzialności za jego bezpieczeństwo podczas transportu do nas. Rzecz jasna zakupiony przedmiot musi do nas wrócić w stanie niepogorszonym. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek problemów, niezgodności z opisem, usterki należy skontaktować się z nami w celu wyjaśnienia sprawy. Prosimy o zachowanie spokoju i opisanie problemu. Nikt tu nie chce nikogo oszukać i nie ma takich kwestii, których nie dałoby się rozwiązać satysfakcjonująco dla obu stron.

Przesyłki nadawane są maksymalnie w ciągu 72 godzin od zamówienia, w praktyce jednak raczej nie zdarza się, żeby nie udało się nadać paczki w ciągu pierwszej doby. 72 godziny podajemy więc wyłącznie jako zabezpieczenie na wypadek nieprzewidzianych sytuacji – należy je traktować jako najczarniejszy scenariusz. O nadaniu paczki informujemy podając nr przesyłki do monitorowania mailem lub smsem. Przesyłki kurierskie docierają do adresatów zwykle następnego dnia roboczego, sporadycznie zdarzają się poślizgi z winy dostawców, na które nie mamy żadnego wpływu. Przesyłki kurierskie i paczki pocztowe nie są dostarczane w soboty i niedziele.

Niestety nie ma technicznej możliwości informowania kuriera o preferowanych godzinach dostarczenia paczki. W przypadku problemów z doręczeniem kurierzy mają zwyczaj dzwonić do odbiorców, by ustalić optymalną godzinę dostawy.

W miarę możliwości należy podać adres, który zagwarantuje dostarczenie paczki w typowych godzinach pracy kurierów (9:00-18:00) i sprawdzenie jej zawartości w ich obecności.

Jesteśmy profesjonalnie przygotowani do wysyłania oferowanych przez nas sprzętów. Zawsze posiadamy niezbędny zapas materiałów pakowych takich jak kartony, wypełniacze, folie, taśmy i naklejki ostrzegawcze. Nie liczymy na to, że kurierzy nie będą paczkami rzucać. Po prostu pakujemy tak, by ewentualne złe traktowanie przesyłki nie uszkodziło zawartości.  Każdorazowo zawartość przesyłek ubezpieczona jest na pełną kwotę.
Zdecydowanie zalecamy rozpakowanie paczki w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia braków w zawartości lub uszkodzenia prosimy spisać protokół szkody. Jest on warunkiem bezproblemowej procedury reklamacyjnej. Choćby najmniejsze ślady na paczce (zabrudzenia, rozerwania folii, odklejona taśma) należy traktować jako uszkodzenie opakowania zewnętrznego i dopilnować, aby kurier zaznaczył na protokole pozycję „opakowanie zewnętrzne jest uszkodzone”.  Ponadto należy upewnić się, że w protokole znalazły się rzetelne informacje na temat zabezpieczenia paczki. Prosimy koniecznie zaznaczyć, że zawartość była w kartonie z wypełniaczem (zwykle folia bąbelkowa, poduszki powietrzne lub przekładki tekturowe) i oznaczona naklejkami ochronnymi.

Jeżeli przesyłka nie zostanie rozpakowana w obecności kuriera, ewentualne uszkodzenia powstałe w transporcie mogą zostać w postępowaniu reklamacyjnym prowadzonym przez przewoźnika (który jak wiadomo będzie pilnował swoich interesów) potraktowane jako powstałe już z winy użytkowania, co może uniemożliwić wypłatę odszkodowania.

Informacje zawarte w tym punkcie należy traktować jako dmuchanie na zimne. Wysyłamy miesięcznie wiele instrumentów i docierają one do swoich właścicieli bez żadnych problemów.