FAQ

Instrumenty dostępne na naszych aukcjach pochodzą z wielu różnych, niezależnych od siebie źródeł.  Większość z nich jest sprowadzona bezpośrednio przez nas lub naszych współpracowników z zagranicy. Pozostała część pochodzi ze skupu prowadzonego w Polsce lub zamian i rozliczeń.
Możemy spróbować. Często udaje nam się zorganizować konkretny instrument na życzenie klienta, ale zwykle trzeba się liczyć przynajmniej kilkutygodniowym czasem oczekiwania. Nierzadko z góry wiemy, że zrealizowanie konkretnego zamówienia nie będzie możliwe i od razu zmuszeni jesteśmy odmówić wykonania zadania. Warto kontaktować się w tej sprawie. Wszystkie przypadki rozpatrywane są indywidualnie.
Jak najbardziej. Możemy rozważyć zamianę lub częściowe rozliczenie, prowadzimy również skup instrumentów za gotówkę. W celu złożenia propozycji prosimy korzystać z formularza w dziale SKUP lub bezpośrednio mailowo lub telefonicznie. Rozważymy wszystkie propozycje.
Istnieje możliwość zarezerwowania instrumentu (maksymalnie na dwa tygodnie). Opłata rezerwacyjna wynosi 100 zł za tydzień. W przypadku finalizacji opłata rezerwacyjna odliczana jest od kwoty zakupu, w przypadku odstąpienia od zakupu przepada.
Instrumenty można oglądać  i testować w Olsztynie lub małej miejscowości Drogiszka niedaleko Ciechanowa i Mławy. Obie lokalizacje niestety tymczasowe, planujemy otwarcie stacjonarnego sklepu z prawdziwego zdarzenia. Na miejscu są dobrej klasy wzmacniacze, można grać do woli. Odbiór osobisty oczywiście nie stanowi problemu, gorąco do niego zachęcamy, ponieważ to najbezpieczniejsza opcja. Prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy w celu umówienia się.

Zamówienia można składać przez stronę www, fanpage na Facebooku, facebookowe grupy sprzedaży,  Allegro, OLX oraz telefonicznie i mailowo. Kwestie finansowe i logistyczne ustalane są indywidualnie.  Płacić można przelewami, elektronicznymi systemami PayU, PayPal oraz bezpośrednio u kuriera w przypadku zamówienia za pobraniem. Przed wysyłką za pobraniem prosimy zwykle o przedpłatę symbolicznej kwoty 50 zł na konto. To zabezpieczenie na wypadek gdyby przesyłka pobraniowa nie została odebrana.

Istnieje możliwość wystawienia faktury, ale takiej bez vatu ponieważ firma korzysta ze zwolnienia z vatu.

Rozpoznawanie oryginalności instrumentów to nasza codzienność. Zanim wystawimy coś na sprzedaż, najpierw sami musimy to kupić, dlatego aby nie paść ofiarą nieuczciwych praktyk nauczyliśmy się z łatwością rozpoznawać instrumenty podrobione. Wbrew powszechnej opinii wciąż nie doczekaliśmy się jeszcze (i nie doczekamy chyba nigdy) podróbek idealnych. Wiedza i doświadczenia pozwalają ze stuprocentową pewnością wyeliminować z oferty instrumenty nieautentyczne.

Każdy instrument posiada liczne cechy fabryczne, które pozwalają z całą pewnością potwierdzić jego autentyczność.  Każdy producent ma swój styl produkcji, swoje zwyczaje panujące w jego fabryce, które zawsze w jakimś stopniu odbijają się na ostatecznym kształcie instrumentu. Każdy, kto jak my rozkręci setki gitar nie będzie miał żadnych problemów z rozpoznaniem oryginału.

Czasami dołączamy do gitar dokumenty (stare karty gwarancyjne, dowody zakupu, checklisty, karty gwarancyjne, certyfikaty itp.), ale nie należy przeceniać ich wartości i zastanowić się, czy faktycznie w jakikolwiek sposób potwierdzają one autentyczność sprzętu. Warto wiedzieć, że producenci wiodących marek nie dołączają do nich niczego, czego nie można podrobić przy pomocy zwykłej kserokopiarki. Owiane legendą “papiery” to najczęściej świstki z przepisanym ręcznie numerem seryjnym i podpisem pracownika. Nie ma na nich żadnych zabezpieczeń, więc podrobić je łatwiej niż samą gitarę. Najlepszym potwierdzeniem autentyczności są niuanse konstrukcyjne instrumentu.

Zasłaniamy numery dla bezpieczeństwa swojego i naszych klientów. Numer podany do powszechnej wiadomości może zostać wykorzystany do niecnych celów (nabity na podróbce, wykorzystany do próby oszustwa polegającego na sprzedaży fikcyjnego towaru z pomocą skradzionych zdjęć itp.). Nie chcemy aby nasze (a później Wasze) instrumenty były wmieszane w jakiekolwiek afery, dlatego zdecydowaliśmy się numery zasłaniać. Komplikujemy w ten sposób sprawę wszelkiej maści oszustom.

Wielu gitarzystów jak wyrocznię traktuje wyniki wyszukiwania w powszechnie dostępnych w sieci dekoderach numerów seryjnych, pozwalających ustalić pochodzenie gitary. Niestety, numery często charakteryzuje duża niekonsekwencja i nierzadko dochodzi do sytuacji, w której absolutnie oryginalny sprzęt jest albo źle identyfikowany, albo wcale nie udaje się go wyszukać. Z drugiej strony podróbki za sprawą numerów przechwyconych z oryginalnych instrumentów najczęściej figurują w internetowych bazach danych jako oryginały. Jeżeli więc zbyt łatwowiernie podchodzimy do takiej internetowej weryfikacji możemy pomylić zarówno podróbkę z oryginałem, jak i oryginał z podróbką. Warto zachować odpowiedni dystans do kwestii numeru seryjnego.

Tak. Gitary dostępne na naszych aukcjach, choć w większości używane, przechodzą szczegółową kontrolę stanu technicznego, która definitywnie wyklucza możliwość kupienia sprzętu w jakikolwiek sposób uszkodzonego. Przede wszystkim należy podkreślić, że w ogóle nie zajmujemy się przywracaniem do życia zdezelowanych, starych instrumentów. Sprzęty, które nie spełniają naszych standardów nigdy nie trafiają na aukcje.

Wszystkie oferowane instrumenty trafiają do naszego serwisu, gdzie poddawane są dokładnym oględzinom i podstawowej regulacji. Sprawdzamy sprzęt pod kątem lutniczym, mechanicznym i elektronicznym. Jeżeli podczas oględzin ujawniony zostanie jakiś drobny problem (np. rozciągnięte sprężyny mostka, trzeszczący potencjometr itp.) następuje wymiana zużytych elementów. Każda gitara, która opuszcza nasz sklep musi być w 100% sprawna i bezinwestycyjna. Oczywiście należy tutaj uwzględnić klasę sprzętu i inne wymagania postawić gitarom za tysiąc złotych, a inne za dziesięć tysięcy. Ogólna zasada jest jednak taka, że sprzęt nie może działać gorzej niż wtedy, kiedy był nowy.

Dokładamy wszelkich starań, by instrument po zakupie nie sprawiał żadnych problemów. Gdyby jednak coś niespodziewanie zawiodło większość z zakupionych u nas sprzętów objęta jest przynajmniej półroczną gwarancją, w ramach której ewentualne usterki zostaną usunięte bez dodatkowych kosztów.

Tak. Gwarantujemy standardową, dobrze wykonaną  regulację, ale należy zwrócić uwagę na subiektywny charakter tej kwestii. Choć poświęcamy możliwie wiele czasu na odpowiednie przygotowanie do gry każdego sprzętu nie możemy zagwarantować perfekcyjnego dopasowania instrumentu do indywidualnych preferencji, ponieważ zwyczajnie ich nie znamy. Ostateczny głos w kwestii regulacji zawsze należy do użytkownika, który wie najlepiej czego potrzebuje. Jeżeli ktoś ma życzenie zeszlifować progi do samej podstrunnicy by uzyskać maksymalnie niską akcję lub przeciwnie dążąc do potężnego wybrzmiewania uniesie struny 2,5 mm nad progi nic nie stoi na przeszkodzie, by tak zrobił, ale już we własnym zakresie. Po to gitary wyposażone są w mechanizmy regulujące, aby każdy użytkownik mógł samemu dopasować gitarę do swoich potrzeb.  To jak z lusterkami w samochodzie – każdy ma swoje zdanie na temat tego kiedy są ustawione najlepiej.  Oferujemy po prostu ogólnie przyjęty, przyzwoity standard.

Regulacja gitary to zawsze kompromis między wysokością strun nad gryfem a ich wybrzmiewaniem. Podczas tego procesu staramy się osiągnąć przynajmniej takie wartości, jakie są zalecane przez producenta. Zatem regulujemy gitary tak, by na XII progu wysokość strun nad gryfem była przynajmniej taka, jak zaleca producent. Ten warunek uznajemy za spełniony jeżeli podczas gry nie słychać stłumionego dźwięku strun obijających się o progi oraz nie występuje problem gasnących dźwięków podczas podciągania strun. W przypadku gitar elektrycznych test wykonywany jest w naturalnych warunkach pracy takiego instrumentu, czyli po podłączeniu do wzmacniacza. Ewentualne przydźwięki strun słyszalne „na sucho”, bez wzmacniacza są naturalne i nie zwracamy na nie uwagi. Jest to minimum, które spełnić musi każdy instrument, by mógł trafić na aukcję i taki stan rzeczy gwarantujemy. Oczywiście większość instrumentów ustawiamy znacznie poniżej tych bezpiecznych granic, ale ostateczne rezultaty są zawsze uzależnione od klasy sprzętu, jego konfiguracji oraz stanu technicznego.

W każdej normalnie użytkowanej gitarze postępuje naturalne zużycie progów i wcześniej czy później przychodzi dzień, w którym trzeba zdecydować się na szlif lub wymianę. Te czynności zdarza nam się wykonywać w gitarach oferowanych na aukcjach, ale nie wykonujemy ich na zapas. Jeżeli więc gitara posiada typowe, drobne ślady użytkowania na progach, które nie mają wpływu na prawidłowe wybrzmiewanie strun i są przeszkodą w uzyskaniu standardowej regulacji opisanej powyżej, pozostawiamy je w takim stanie wychodząc z założenia, że nie ma sensu skracać ich żywotności. Dokładne informacje na temat stanu progów są zawarte w opisie każdego przedmiotu.

Wszystkie gitary mają nowe struny. Ich marka jest różna w zależności od aktualnego wyposażenia serwisu. Gitary regulowane są do standardowego stroju, w zależności od charakteru gitary stosujemy rozmiary 9-42, 10-46, 10-52 i 11-52.

Ewentualne problemy z rozstrajaniem się  gitary w początkowej okresie jej użytkowania mogą być spowodowane niedostatecznym rozciągnięciem nowych strun. Przed wszczęciem alarmu należy wykluczyć tę kwestie poprzez rozciągnięcie palcami każdej ze strun i ponowne nastrojenie gitary.

Wiele osób chwali naszą regulację, uważamy że jest całkiem przyzwoicie wykonana.

1. Umowa gwarancyjna  zawierana jest na okres 6 miesięcy od daty zakupu.

2. W okresie obowiązywania gwarancji Sprzedający zobowiązuje się usunąć bezpłatnie ujawnione wady zakupionego towaru w czasie nie dłuższym 21 dni roboczych.

3. Gwarancji nie podlegają uszkodzenia wynikające z niewłaściwego użytkowania sprzętu, jak również te powstałe w wyniku naturalnego zużycia spowodowanego normalną eksploatacją (np. zużycie progów postępujące z biegiem czasu w każdej użytkowanej gitarze, zużycie lamp elektronowych we wzmacniaczu).

4. Działania mające na celu dostosowanie instrumentu do indywidualnych preferencji użytkownika nie będą realizowane w ramach naprawy gwarancyjnej.

5. W przypadku stwierdzenia usterki należy dostarczyć towar wraz z niniejszą kartą do punktu serwisowego osobiście lub za pośrednictwem firmy kurierskiej.

6. Koszt dostawy do punktu serwisowego pokrywa Kupujący.

7. Koszt odesłania przedmiotu do właściciela po naprawie pokrywa Serwis. W przypadku ewidentnie nieuzasadnionego zgłoszenia reklamacyjnego Serwis może obciążyć Kupującego kosztami odesłania przedmiotu.

8. W przypadku dostarczenia towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej należy zabezpieczyć przedmiot w sposób gwarantujący jego bezpieczny transport i spełnić wymogi dotyczące pakowania stawiane przez firmę kurierską.  Serwis zastrzega sobie możliwość nieprzyjęcia paczki uszkodzonej i nie bierze odpowiedzialności za szkody spowodowane przez przewoźnika

Oczywiście, respektujemy wszystkie prawa konsumenta i bez żadnego problemu można zwrócić zakupioną rzecz w terminie 14 dniu od daty otrzymania.  Nie pokrywamy jednak kosztów odesłania przedmiotu i nie bierzemy odpowiedzialności za jego bezpieczeństwo podczas transportu do nas. Rzecz jasna zakupiony przedmiot musi do nas wrócić w stanie niepogorszonym. Pieniądze odsyłamy w terminie 14 dni od otrzymania przesyłki zwrotnej. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek problemów, niezgodności z opisem, usterki należy skontaktować się z nami w celu wyjaśnienia sprawy. Prosimy o zachowanie spokoju i opisanie problemu. Nikt tu nie chce nikogo oszukać i nie ma takich kwestii, których nie dałoby się rozwiązać satysfakcjonująco dla obu stron.
Jesteśmy profesjonalnie przygotowani do wysyłania oferowanych przez nas sprzętów. Zawsze posiadamy niezbędny zapas materiałów pakowych takich jak kartony, wypełniacze, folie, taśmy i naklejki ostrzegawcze. Nie liczymy na to, że kurierzy nie będą paczkami rzucać. Po prostu pakujemy tak, by ewentualne złe traktowanie przesyłki nie uszkodziło zawartości. Przedmioty, które nie mogą zostać wysłane w kartonie nadajemy wfoliach bąbelkowych i stretch z oznaczeniem, że jest to element niestandardowy wymagający ostrożności przy transportowaniu i sortowaniu. Każdorazowo zawartość przesyłek ubezpieczona jest na pełną kwotę.
Przesyłki nadawane są maksymalnie w ciągu 72 godzin od zamówienia, w praktyce jednak raczej nie zdarza się, żeby nie udało się nadać paczki w ciągu pierwszej doby. 72 godziny podajemy więc wyłącznie jako zabezpieczenie na wypadek nieprzewidzianych sytuacji – należy je traktować jako najczarniejszy scenariusz. O nadaniu paczki informujemy podając nr przesyłki do monitorowania mailem lub smsem. Przesyłki kurierskie docierają do adresatów zwykle następnego dnia roboczego, sporadycznie zdarzają się poślizgi z winy dostawców, na które nie mamy żadnego wpływu. Przesyłki kurierskie i paczki pocztowe nie są dostarczane w soboty i niedziele. Mamy w zwyczaju nie wysyłać gitar i wzmacniaczy w piątki, aby nie musiały one  przez weekend przebywać w magazynach firm kurierskich.

Niestety nie ma technicznej możliwości informowania kuriera o preferowanych godzinach dostarczenia paczki. W przypadku problemów z doręczeniem kurierzy mają zwyczaj dzwonić do odbiorców, by ustalić optymalną godzinę dostawy.

W miarę możliwości należy podać adres, który zagwarantuje dostarczenie paczki w typowych godzinach pracy kurierów (9:00-18:00) i sprawdzenie jej zawartości w ich obecności.

Należy bezwzględnie rozpakować paczkę w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia braków w zawartości lub uszkodzenia  prosimy spisać  protokół szkody.   Jest on warunkiem bezproblemowej procedury reklamacyjnej. Choćby najmniejsze ślady na paczce (zabrudzenia, rozerwania folii, odklejona taśma) należy traktować jako uszkodzenie opakowania zewnętrznego i dopilnować, aby kurier zaznaczył na protokole pozycję “opakowanie zewnętrzne jest uszkodzone”.  Ponadto należy upewnić się, że w protokole znalazły się rzetelne informacje na temat zabezpieczenia paczki. Prosimy koniecznie zaznaczyć, że zawartość była w kartonie z wypełniaczem (zwykle folia bąbelkowa, poduszki powietrzne lub przekładki tekturowe), owinięta folią stretch oraz zaklejona taśmą i oznaczona naklejkami ochronnymi. Jeżeli przesyłka nie zostanie rozpakowana w obecności kuriera, ewentualne uszkodzenia powstałe w transporcie mogą zostać w postępowaniu reklamacyjnym prowadzonym przez przewoźnika (który jak wiadomo będzie pilnował swoich interesów) potraktowane jako powstałe już z winy użytykownia, co może uniemożliwić wypłatę odszkodowania.

Informacje zawarte w tym punkcie należy traktować jako dmuchanie na zimne. Wysyłamy miesięcznie dziesiątki instrumentów i docierają one do swoich właścicieli bez żadnych problemów.

Back to top