Najważniejsze informacje w formie FAQ
Ponieważ oferujemy względnie małą ilość przedmiotów na sprzedaż jednocześnie, nie ma dla nas sensu wprowadzenie rozbudowanego e-sklepu. Trzymamy się modelu ogłoszeniowego i lekkiej strony internetowej, na której nie trzeba się rejestrować.
Opłata rezerwacyjna ustalana jest indywidualnie i wynosi zwykle około 10% wartości zamówienia. W przypadku finalizacji ww. kwota odliczana jest od kwoty zakupu, w przypadku rezygnacji niestety przepada.
Jedynie opłacone rezerwacje są wiążące i dają gwarancję, że instrument nie zostanie sprzedany komuś innemu, kto zdecydował się szybciej. Prosimy pamiętać, że nierzadko prowadzimy rozmowy na temat jednej gitary z kilkunastoma osobami w jednocześnie. Czasami sprzęt jest dostępny przez pół roku, innym razem zostaje sprzedany w 5 minut. Aby nie ryzykować utraty szansy na zakup, warto działać sprawnie.
Zachęcamy do częstego odwiedzania strony. Nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się coś nowego.
Niestety nie ma możliwości zobaczenia zbyt wielu oferowanych gitar jednocześnie. Nie posiadamy sklepu stacjonarnego, nasze instrumenty są zmagazynowane pod kątem wysyłek. Jesteśmy w stanie pokazać 2-3 wybrane instrumenty na jednej wizycie.
Zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego w celu ustalenia szczegółów.
Czasami możemy wystawić na dany sprzęt pełną fakturę 23%. Informujemy o takiej możliwości w opisie danej oferty.
Prosimy zgłosić chęć otrzymania faktury i podczas składania zamówienia.
Faktury w formie elektronicznej dosyłamy po transakcji w ustawowych terminach.
Każdy instrument posiada liczne cechy fabryczne, które pozwalają z całą pewnością potwierdzić jego autentyczność. Każdy producent ma swój styl produkcji, swoje zwyczaje panujące w jego fabryce, które zawsze w jakimś stopniu odbijają się na ostatecznym kształcie instrumentu. Każdy, kto jak my rozkręci setki gitar, nie będzie miał żadnych problemów z rozpoznaniem oryginału.
Czasami dołączamy do gitar dokumenty (stare karty gwarancyjne, dowody zakupu, checklisty, karty gwarancyjne, certyfikaty itp.), ale nie należy przeceniać ich wartości i zastanowić się, czy faktycznie w jakikolwiek sposób potwierdzają one autentyczność sprzętu. Warto wiedzieć, że producenci wiodących marek nie dołączają do nich niczego, czego nie można podrobić przy pomocy zwykłej kserokopiarki. Owiane legendą „papiery” to najczęściej świstki z przepisanym ręcznie numerem seryjnym i podpisem pracownika. Nie ma na nich żadnych zabezpieczeń, więc podrobić je łatwiej niż samą gitarę. Najlepszym potwierdzeniem autentyczności są niuanse konstrukcyjne instrumentu.
Wielu gitarzystów jak wyrocznię traktuje wyniki wyszukiwania w powszechnie dostępnych w sieci dekoderach numerów seryjnych, pozwalających ustalić autentyczność gitary. Niestety jest to metoda bardzo zawodna i sprawdza się tylko w najbardziej oczywistych przypadkach. Bazy danych są niekompletne i pełne błędów, a same struktury numerów niektórych producentów na tyle chaotyczne, że nie da się tylko na ich podstawie czegokolwiek ustalić. Nierzadko dochodzi do sytuacji, w której absolutnie oryginalny sprzęt jest albo źle identyfikowany, albo wcale nie udaje się go wyszukać. Z drugiej strony podróbki za sprawą numerów przechwyconych z oryginalnych instrumentów najczęściej figurują w internetowych bazach danych jako oryginały. Jeżeli więc zbyt łatwowiernie podchodzimy do takiej internetowej weryfikacji możemy pomylić zarówno podróbkę z oryginałem, jak i oryginał z podróbką. Warto zachować odpowiedni dystans do kwestii numeru seryjnego. Jest on pomocny w weryfikacji, ale jednak kluczowa jest tutaj po prostu wiedza.
Dokładamy wszelkich starań, żeby sprzęt, który oferujemy był prawidłowo zidentyfikowany i miał ustaloną datę produkcji.
Tak. Gitary dostępne na naszych aukcjach, choć w większości używane, przechodzą szczegółową kontrolę stanu technicznego, która definitywnie wyklucza możliwość kupienia sprzętu w jakikolwiek sposób uszkodzonego. Przede wszystkim należy podkreślić, że w ogóle nie zajmujemy się przywracaniem do życia zdezelowanych, starych instrumentów. Sprzęty, które nie spełniają naszych standardów nigdy nie trafiają na aukcje.
Wszystkie oferowane instrumenty trafiają do naszego serwisu, gdzie poddawane są dokładnym oględzinom i podstawowej regulacji. Sprawdzamy sprzęt pod kątem lutniczym, mechanicznym i elektronicznym. Jeżeli podczas oględzin ujawniony zostanie jakiś drobny problem (np. rozciągnięte sprężyny mostka, trzeszczący potencjometr itp.) następuje wymiana zużytych elementów. Każda gitara, która opuszcza nasz sklep musi być w 100% sprawna i bezinwestycyjna. Oczywiście należy tutaj uwzględnić klasę sprzętu i inne wymagania postawić gitarom za tysiąc złotych, a inne za dziesięć tysięcy. Ogólna zasada jest jednak taka, że sprzęt nie może działać gorzej niż wtedy, kiedy był nowy.
Dokładamy wszelkich starań, by instrument po zakupie nie sprawiał żadnych problemów. Gdyby jednak coś niespodziewanie zawiodło większość z zakupionych u nas sprzętów objęta jest przynajmniej półroczną gwarancją, w ramach której ewentualne usterki zostaną usunięte bez dodatkowych kosztów.
Regulacja gitary to zawsze kompromis między akcją strun a ich wybrzmiewaniem. Staramy się osiągnąć przynajmniej takie wartości, jakie są zalecane przez producenta. Zatem regulujemy gitary tak, by akcja strun była przynajmniej taka, jak zaleca producent. Ten warunek uznajemy za spełniony jeżeli podczas gry nie słychać stłumionego dźwięku strun obijających się o progi oraz nie występuje problem gasnących dźwięków podczas podciągania strun. W przypadku gitar elektrycznych test wykonywany jest w naturalnych warunkach pracy takiego instrumentu, czyli po podłączeniu do wzmacniacza. Ewentualne przydźwięki strun słyszalne „na sucho”, bez wzmacniacza są naturalne i nie zwracamy na nie uwagi. Jest to minimum, które spełnić musi każdy instrument, by mógł trafić na aukcję i taki stan rzeczy gwarantujemy. Oczywiście większość instrumentów ustawiamy znacznie poniżej tych bezpiecznych granic, ale ostateczne rezultaty są zawsze uzależnione od klasy sprzętu, jego konfiguracji oraz stanu technicznego.
W każdej normalnie użytkowanej gitarze postępuje naturalne zużycie progów i wcześniej czy później przychodzi dzień, w którym trzeba zdecydować się na szlif lub wymianę. Te czynności zdarza nam się wykonywać w gitarach oferowanych na aukcjach, ale nie wykonujemy ich na zapas. Jeżeli więc gitara posiada typowe, drobne ślady użytkowania na progach, które nie mają wpływu na prawidłowe wybrzmiewanie strun i są przeszkodą w uzyskaniu standardowej regulacji opisanej powyżej, pozostawiamy je w takim stanie wychodząc z założenia, że nie ma sensu skracać ich żywotności. Dokładne informacje na temat stanu progów są zawarte w opisie każdego przedmiotu.
Wszystkie gitary mają nowe struny. Ich marka jest różna w zależności od aktualnego wyposażenia serwisu. Gitary regulowane są do standardowego stroju, w zależności od charakteru gitary stosujemy rozmiary 9-42, 10-46, 10-52 i 11-52.
Ewentualne problemy z rozstrajaniem się gitary w początkowej okresie jej użytkowania mogą być spowodowane niedostatecznym rozciągnięciem nowych strun oraz wpływem zmian temperatury w transporcie. Przed wszczęciem alarmu należy wykluczyć tę kwestie poprzez rozciągnięcie palcami każdej ze strun i ponowne nastrojenie gitary.
2. W okresie obowiązywania gwarancji Sprzedający zobowiązuje się usunąć bezpłatnie ujawnione wady zakupionego towaru w czasie nie dłuższym 21 dni roboczych.
3. Gwarancji nie podlegają uszkodzenia wynikające z niewłaściwego użytkowania sprzętu, jak również te powstałe w wyniku naturalnego zużycia spowodowanego normalną eksploatacją (np. zużycie progów postępujące z biegiem czasu w każdej użytkowanej gitarze, zużycie lamp elektronowych we wzmacniaczu).
4. Działania mające na celu dostosowanie instrumentu do indywidualnych preferencji użytkownika nie będą realizowane w ramach naprawy gwarancyjnej.
5. W przypadku stwierdzenia usterki należy dostarczyć towar do serwisu osobiście lub za pośrednictwem firmy kurierskiej.
6. Koszt dostawy do punktu serwisowego pokrywa Kupujący.
7. Koszt odesłania przedmiotu do właściciela po naprawie pokrywa Serwis. W przypadku ewidentnie nieuzasadnionego zgłoszenia reklamacyjnego Serwis może obciążyć Kupującego kosztami odesłania przedmiotu.
8. W przypadku dostarczenia towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej należy zabezpieczyć przedmiot w sposób gwarantujący jego bezpieczny transport i spełnić wymogi dotyczące pakowania stawiane przez firmę kurierską. Serwis zastrzega sobie możliwość nieprzyjęcia paczki uszkodzonej i nie bierze odpowiedzialności za szkody spowodowane przez przewoźnika
Nie pokrywamy kosztów odesłania przedmiotu i nie bierzemy odpowiedzialności za jego bezpieczeństwo podczas transportu do nas. Rzecz jasna zakupiony przedmiot musi do nas wrócić w stanie niepogorszonym. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek problemów, niezgodności z opisem, usterki należy skontaktować się z nami w celu wyjaśnienia sprawy. Prosimy o zachowanie spokoju i opisanie problemu. Nikt tu nie chce nikogo oszukać i nie ma takich kwestii, których nie dałoby się rozwiązać satysfakcjonująco dla obu stron.
Niestety nie ma technicznej możliwości informowania kuriera o preferowanych godzinach dostarczenia paczki. W przypadku problemów z doręczeniem kurierzy mają zwyczaj dzwonić do odbiorców, by ustalić optymalną godzinę dostawy.
W miarę możliwości należy podać adres, który zagwarantuje dostarczenie paczki w typowych godzinach pracy kurierów (9:00-18:00) i sprawdzenie jej zawartości w ich obecności.
Jeżeli przesyłka nie zostanie rozpakowana w obecności kuriera, ewentualne uszkodzenia powstałe w transporcie mogą zostać w postępowaniu reklamacyjnym prowadzonym przez przewoźnika (który jak wiadomo będzie pilnował swoich interesów) potraktowane jako powstałe już z winy użytkowania, co może uniemożliwić wypłatę odszkodowania.
Informacje zawarte w tym punkcie należy traktować jako dmuchanie na zimne. Wysyłamy miesięcznie wiele instrumentów i docierają one do swoich właścicieli bez żadnych problemów.